Hartman

Hartman

Lees meer
Wij hebben de grootste collectie teak tuinmeubelen van Nederland!
Type Kussen
Kleur
Merken
Min: €0
Max: €150

GESCHIEDENIS

Hartman
Vanaf het begin van de jaren ‘60 ontstond ook in Nederland de trend van ‘buitenleven’. Net zoals bij onze buurlanden Duitsland en Engeland. Langzaam maar zeker namen de nieuwe tuin- en campingstoelen de plaats in van de oude houten keukenstoelen. Die tot dan toe een paar keer per jaar naar buiten werden gezet om met elkaar nog meer van een mooie zomermiddag te kunnen genieten.

Ook Bemico, opgericht in 1968 door Frans Hartman speelde in op deze trend als één van de fabrikanten van stalen vrijetijdsmeubelen. Het merk groeide stevig en probeerde zich ook internationaal te vestigen. Na de verhuizing naar de nieuwe locatie – waar ook nu nog Hartman is gevestigd- groeide het bedrijf echt door en zocht zich een weg in nieuwe innovatieve technieken.

In 1982 werd een start gemaakt met de allernieuwste kunststof spuitgiettechnieken, waarmee in grote aantallen lichtgewicht en ijzersterke kunststof tuinmeubelen konden worden gefabriceerd. Het jaar daarop introduceerde Bemico het merk Hartman. En onder die merknaam werden al snel mooie resultaten behaald in Europa. Dit was ook te zien aan de TV-uitingen in die tijd. Het buitenleven werd overal een succes.

Het bedrijf groeide zo voorspoedig dat naast de moderne productiehallen een nieuw hoofdkantoor gebouwd moest worden dat in 1988 geopend werd. Gelijktijdig met deze opening nam de stevige Hartman Groep B.V. het moederbedrijf Bemico over.

Tijdens de jaren die daarop volgden, werd Hartman zowel landelijk als internationaal één van de toonaangevende fabrikanten op tuinmeubelgebied met bijna vijfhonderd werknemers. Er werden zóveel kunststof tuinmeubelen gefabriceerd, dat iedereen zich moeiteloos deze kan herinneren en er misschien zelfs nog enkele heeft staan. Ook de merkbekendheid groeit mee naar een forse 42% en zelfs de nationale tv-weerman Erwin Kroll onderstreept die bekendheid en noemt een mooie zomerdag 't is weer Hartmanweer’. Dit vertaalde Hartman naar enkele ludieke tv commercials. Bekijk deze hier.

Rond eind jaren 90 brak er opnieuw een periode van vernieuwing aan. Van andere en hoogwaardiger materialen en van productieprocessen die niet altijd meer in Enschede plaatsvonden maar juist wereldwijd. Hierdoor stond Hartman bekend om zijn kwaliteit en weerbestendigheid. Hierop aansluitend ontwikkelde Hartman verschillende tv commercials, zoals ‚De enige Hartman die in de zon verkleurd Is meneer Hartman zelf!’ Uiteraard altijd onder regie van en gecontroleerd door Hartman.

De opkomst van teakhouten meubelen was een regelrechte trend waarmee de markt werd bestormd. Maar ook de ontwikkeling van veel lichtere meubelmaterialen zoals aluminium brachten nieuwe technieken en meubelontwerpen met zich mee. Het eindpunt van de kunststof stoel leek in zicht.

In 2005 kreeg het bedrijf nieuwe eigenaren die de naam omzetten van Hartman Groep BV naar Hartman Outdoor Products BV om onder die naam ook talrijke accessoires te gaan verkopen zoals parasols en stoelkussens.

Omdat het publiek Hartman nog steeds blijft verbinden met oersterke kunststof meubelen, besluit men de slogan “Hartman, daar geniet je langer van’ in te zetten om daarmee de kwaliteit van het hele leveringsprogramma te onderstrepen.

Internationaal is de trend naar gevlochten kunststof meubelen ingezet en ook Hartman pakt deze uitdagingen op en ontwerpt een klinkende collectie. Kunststof is back. Gecombineerd met de teakhouten collectie en de aluminium serie is Hartman nog steeds de tuinmeubelenfabrikant van formaat gebleven. De naamsbekendheid stijgt tot meer dan 80%!

In deze actieve markt kan Hartman blijven vertrouwen op haar uitstekende naam én op haar innovatieve karakter. Waardoor tuinmeubelen en –accessoires met de Hartman merknaam altijd nét even een meer waardevolle uitstraling hebben dan de meubelen van andere aanbieders. De goodwill die Hartman heeft bij wederverkopers en publiek speelt daar zeker ook een belangrijke rol bij.

Tot slot maakt de internationale verkoop in grote aantallen het mogelijk dat voor die kwaliteit en uitstraling uiterst concurrerende prijsstellingen mogelijk zijn. Hartman blijft daarmee een stabiel, innovatief en populair tuinmeubelmerk met uitstekende toekomstverwachtingen. ‚Dat Hartman innovatief is bewijst zij met het opzienbarende concept MasterChef. Benieuwd? Bekijk het concept hier.’